19 lutego na platformie Zoom odbyło się spotkanie dla pracownic i pracowników urzędów miast i gmin, które poświęcone było wykorzystaniu systemu iMPA w realizacji zadań samorządu - w szczególności w zakresie prowadzenia numeracji adresowe nieruchomości (EMUIA).
W telekonferencji wzięło udział ponad 600 osób z całej Polski.
Spotkanie otworzył prezes Zbigniew Malinowski, podkreślając rolę numeracji adresowej w infrastrukturze informacji przestrzennej oraz pokazując przydatne narzędzia dostępne w technologii e-mapa.net.
W dalszej części poruszono tematykę obsługi ewidencji miejscowości ulic i adresów w aplikacji iMPA. Przedstawiono dodawanie, edycję i zmiany punktów, a także generowanie zawiadomień i zestawień adresów. Przybliżono też kwestie zasilania Państwowego Rejestru Granic oraz porównania bazy adresowej z danymi meldunkowymi (Martyna Kąca). Następnie pokazano dodawanie i edycję ulic oraz zwrócono uwagę na ważne aspekty związane z podejmowaniem uchwały o nadaniu nazwy (Aleksandra Gala).
Następnym punktem było omówienie komunikacji z rejestrami GUS oraz stan wdrożenia usługi TERYT ws1. Przy temacie przekazywania danych z iMPA wspomniano także o widoczności adresów w zewnętrznych portalach mapowych i o tym jak radzić sobie z występującymi w nich błędami (Oliwia Horbaczewska).
W czasie całego spotkania uczestnicy zadali niemal 200 pytań, na które na bieżąco staraliśmy się odpowiadać. Udostępniamy najistotniejsze z nich: POBIERZ PYTANIA I ODPOWIEDZI.
Pełna relacja z wydarzenia jest już dostępna na geoforum.pl.
Całe Webinarium zostało nagrane i jest udostępnione na naszym kanale YouTube.
Dziękujemy wszystkim za liczny udział i aktywne uczestnictwo!