- zarejestrowanie pracy
- pobranie opłaty
- przygotowanie dokumentów formalnych
- przygotowanie materiałów do pracy
- przekazanie materiałów wykonawcy
oceniamy, że przez 15 lat funkcjonowania technologii udało się oszczędzić 1 etat w każdym powiecie wykorzystującym technologię ePODGiK dzięki temy, że wszystkie powyższe czynności są realizowane przez automat. Oczywiście należy wskazać, że część czynności wykonuje geodeta, który jednak zyskuje swobodę i może zrezygnować z konieczności odwiedzania siedziby starostwa.
Technologia iGeoMap/ePODGiK powstała 15 lat temu jako dopełnienie technologii iGeoMap realizującej publikację danych PODGIK i jest cały czas rozwijana i dostosowywana do bieżących potrzeb użytkowników. Prze lata powstało wiele udogodnień zwiększających dostępność zasobu, możliwość przeglądania operatów on-line, dostępu do osnowy. Technologia ePODGiK skupia w sobie również moduły do odpłatnego udostępniania materiałów zasobu oraz prowadzenia narad koordynacyjnych. Zgłaszanie prac jest zintegrowane z technologią portali mapowych e-mapa.net.
Geodeci otrzymują materiały już po kilku minutach od zgłoszenia i opłacenia pracy. Funkcjonalność dostępna w sposób ciągły jest 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.W chwili obecnej 100% prac jest zgłaszanych elektronicznie. Rozkład zgłaszanych prac na przestrzeni lat zaprezentowano na wykresie: