W dniu dzisiejszym wprowadzono dwie funkcje ułatwiające korzystanie z serwisu ePODGiK. Pierwsza z nich dotyczy możliwości zapamiętywania hasła użytkownika w przeglądarce internetowej. Nie trzeba za każdym razem wpisywać nazwy (numeru NIP) oraz hasła użytkownika a użytkownik jest zalogowany, aż do naciśnięcia przycisku "Wyloguj". W zakładce "Ustawienia/Ustawienia logowania" istnieje możliwość sterowania tą funkcją w zakresie włączenia lub wyłączenia jej a także ilości dni przez jaką przeglądarka ma pamiętać zalogowanego użytkownika. Aby korzystać z tej możliwości należy w przeglądarce mieć włączoną obsługę ciasteczek.
Drugim usprawnieniem działania serwisu jest możliwość zdefiniowania położenia własnej lokalizacji, która służy do wyznaczania tras dojazdu do prac geodezyjnych. System automatycznie wyznacza na podstawie adresu firmy punkt startowy. Dodana funkcjonalność pozwala użytkownikowi na dokładne wskazanie markerem na mapie jego położenia. Możliwość edycji lokalizacji znajduje się w zakładce "Ustawienia", a następnie "Ustalenie punktu początkowego dla wyznaczania dojazdu".