23 października na platformie Zoom odbyło się webinarium, podczas którego uczestnicy mieli okazję zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami związanymi z planowaniem przestrzennym oraz nowościami w technologii eGmina, które wspierają pracę urzędów w tym zakresie.
Karolina Turska rozpoczęła spotkanie od omówienia procedowanych zmian w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Aktualnie są to cztery propozycje, znajdujące się na różnym etapie procesu legislacyjnego. Szczegółowo omówione zostały planowane przesunięcia dat informatyzacji poszczególnych aktów prawnych oraz ich udostępnienia w Rejestrze Urbanistycznym.
Następnie prezes Zbigniew Malinowski przybliżył działanie wtyczki GeoKW oraz przedstawił rozwiązania nagrodzone w konkursie na najlepsze wykorzystanie danych Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego i usług udostępnianych przez GUGiK.
Następnie prezes Zbigniew Malinowski przybliżył działanie wtyczki GeoKW oraz przedstawił rozwiązania nagrodzone w konkursie na najlepsze wykorzystanie danych Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego i usług udostępnianych przez GUGiK.
W części praktycznej Michał Zmorzyński zaprezentował newsletter planistyczny dostępny na e-mapie. Omówił podstawy prawne funkcjonowania tego narzędzia oraz szczegółowo przedstawił jego działanie w kontekście zastosowanej technologii. Uczestnicy zapoznali się z zakresem dokumentów, o których newsletter informuje codziennie w sposób automatyczny, a także z procedurą przekazywania informacji o dokumentach publikowanych poza systemem e-mapy. Następnie prelegent pokazał praktyczne aspekty działania newslettera, zarówno z perspektywy obywatela zapisującego się do subskrypcji, jak i urzędnika odpowiedzialnego za administrację i obsługę systemu.
Bartłomiej Smoczyński przedstawił proces wprowadzania przystąpień oraz projektów planów ogólnych w systemie e-mapa. Zaprezentował również dedykowane narzędzie do przeprowadzania konsultacji społecznych projektów planów ogólnych, umożliwiające mieszkańcom składanie wniosków. Ostatni segment prezentacji poświęcono omówieniu najczęściej występujących błędów podczas dodawania wskazanych dokumentów oraz udzieleniu praktycznych rekomendacji mających na celu ich unikanie.
Całe Webinarium zostało nagrane i jest już udostępnione na naszym kanale YouTube. Pytania i odpowiedzi dostępne są TUTAJ.
Dziękujemy wszystkim za liczny udział i aktywne uczestnictwo!