wtorek, 4 sierpnia 2020

Różnice w wykorzystaniu materiałów zasobu dla prac zgłoszonych przed i po nowelizacji ustawy PGiK

Uprzejmie informujemy, że w związku z nowelizacją przepisów Ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne funkcjonują obecnie dwie, nieco różne ścieżki postępowania dotyczące dobierania materiałów dodatkowych do zgłoszonych prac geodezyjnych. 

W przypadku prac zgłoszonych do dnia 30.07.2020 r. narzędzia i mechanizmy obsługi prac pozostawione zostały na dotychczasowych zasadach. Wykonawca geodezyjny, który zgłosił pracę  dostanie tylko te operaty które wybrał podczas zgłaszania do pracy. Jeśli w toku realizacji pracy okaże się, że musi pozyskać dodatkowe, to tak jak dotychczas może skorzystać z opcji Funkcje specjalne / Przeglądanie operatów geodezyjnych, gdzie po zweryfikowaniu tożsamości można przeglądać operaty. Wybrane operaty można zakupić w postaci zgłoszenia uzupełniającego.

Duże zmiany dotyczą prac, które zostały zgłoszone zgodnie z nowymi zasadami, tj od dnia 31.07.2020 r.. Geodeci określając zakres pracy otrzymują dostęp do całości zasobu numerycznego dla tego obszaru. W systemie ePODGiK operaty, których zakres przecina się z zakresem pracy będą automatycznie dostępne pod pozycją Operaty archiwalne w zakresie pracy geodezyjnej.


Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlony spis wszystkich operatów, których zakresy numeryczne mieszczą się lub przecinają z zakresem zgłoszonej pracy.


Oczywiście geodeci mogą potrzebować też takich operatów elektronicznych, które jeszcze nie mają swojej reprezentacji geometrycznej w bazie zakresów. W tym przypadku należy wybrać opcję uruchom portal mapowy znajdującą się nad spisem operatów. Użytkownik zostanie przeniesiony do portalu mapowego skąd brakujące operaty można wyszukać oraz dobrać do pracy geodezyjnej tak jak dotychczas.Pobieranie operatu widoczne będzie po kliknięciu na ikonę PDF i wybranie w nowym oknie funkcji POBIERZ.