wtorek, 13 grudnia 2016

18 pytań o K-GESUT - trzecie zapytanie o projekty GUGiK

W nawiązaniu do działalności Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii w zakresie systemów informatycznych oraz złożonych wcześniej zapytań:
  • 1 grudnia 2016r. pierwszego zapytania w trybie dostępu do informacji publicznej na kwestie aplikacji adresowej GUGiK
  • 5 grudnia 2016r. kolejnego zapytania dotyczącego tym razem tematyki tzw. Modułu SDI,
w dniu dzisiejszym złożyliśmy trzecie zapytanie w trybie dostępu do informacji publicznej z 18 pytaniami dotyczącymi projektu K-GESUT.


piątek, 9 grudnia 2016

Zapytanie do GUGiK o funkcjonowanie tzw. Modułu SDI

W nawiązaniu do działalności Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii w zakresie systemów informatycznych oraz złożonego 1 grudnia 2016r. pierwszego zapytania w trybie dostępu do informacji publicznej na kwestie aplikacji adresowej GUGiK informujemy, że w dniu 5 grudnia wystąpiliśmy z drugim, kolejnym zapytaniem dotyczącym tym razem tematyki tzw. Modułu SDI.


środa, 7 grudnia 2016

Uruchomienie polskiej wersji usługi lokalizacyjnej what3words w serwisach e-mapa.net

Firma Geo-System Sp. z o.o. we współpracy z organizacją what3words jako pierwsza wdraża polską wersję językową usługi umożliwiającej wyszukiwanie i lokalizację dowolnego miejsca za pomocą zestawu 3 słów.

Użytkownicy ponad 1700 portali mapowych e-mapa firmy Geo-System Sp. z o.o. mogą od dzisiaj lokalizować i wyszukiwać miejsca z użyciem what3words w języku polskim. W każdym wdrożeniu systemu e-mapa dostępna jest funkcja what3words na pasku narzędzi, która pozwala po kliknięciu na mapie odczytać lokalizację przedstawioną za pomocą trzech słów. Aby nie ograniczać się przestrzennie do obszaru danej gminy, użytkownicy do wyszukiwania i lokalizacji mogą wykorzystać portal prezentujący dane przestrzenne dla obszaru całej Polski dostępny pod adresem www.e-mapa.net



what3words to światowy system lokalizacyjny, pozwalający na zapis pozycji dowolnego miejsca na ziemi za pomocą zestawu 3 unikatowych słów. W porównaniu do tradycyjnych systemów zapisu położenia za pomocą współrzędnych cyfrowych jest prostszy do zapamiętania dla zwykłego użytkownika oraz ogranicza możliwość pomyłek, a jego największą zaletą jest możliwość wykorzystania w terenie niezurbanizowanym.
Idea polega na podzieleniu całej kuli ziemskiej na kwadraty 3x3m, a następnie przydzieleniu każdemu z nich niepowtarzalnej kombinacji 3 słów za pomocą specjalnego algorytmu. Przykładowo współrzędne Kolumny Zygmunta w Warszawie to skalne.kolumna.kredens, co odpowiada współrzędnym E 21.013324, N 52.247211. 

what3words powstał w marcu 2013 w Londynie, obecnie działa już w kilkunastu językach i jest obsługiwany przez wiele aplikacji GIS-owych oraz nawigacyjnych, jak również przez narodowe geoportale w Szwajcarii, Norwegii i Finlandii. System został także wdrożony przez mongolską pocztę. Usługa Dzięki współpracy Geo-System Sp. z o.o. i what3words użytkownicy portali mapowych e‑mapa - urzędnicy, geodeci, mieszkańcy i turyści - mogą jako pierwsi skorzystać z polskiej wersji usługi lokalizacyjnej. Pozwoli to im na wyszukiwanie i uzyskiwanie położenia w prosty sposób, przy pomocy zrozumiałych oraz łatwych do zapamiętania i zapisania słów.

poniedziałek, 5 grudnia 2016

Kolejne wdrożenie elektronicznego ZUD w technologii iGeoMap/ePODGiK

W dniu 23.11.2016r. w Starostwie Powiatowym w Piasecznie uruchomiono moduł technologii iGeoMap/ePODGiK służący do elektronicznej obsługi procesu koordynacji sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (tzw. ZUD), a w dniu dzisiejszym zakończono pierwszą naradę koordynacyjną prowadzoną z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. Pierwszym starostwem korzystającym z tej technologii od października jest Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowiecki, gdzie od momentu uruchomienia przeprowadzono już 23 narady koordynacyjne w formie elektronicznej - co stanowi połowę wszystkich przeprowadzonych narad w tym czasie.



Podstawowe funkcjonalności modułu to:
  • możliwość przesłania wniosku wraz z materiałami drogą elektroniczną,
  • możliwość dokonania opłaty z wykorzystaniem płatności internetowych,
  • automatyczne generowanie protokołu z narady koordynacyjnej,
  • realizacja całego procesu koordynacji z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej,.



piątek, 2 grudnia 2016

Zapytanie do GUGiK o funkcjonowanie aplikacji adresowej

W związku z pismem GUGiK związanym z zasilaniem PRG oraz wskazaniem, że GUGiK nie widzi problemów z funkcjonowaniem wytworzonej aplikacji adresowej oraz przytacza same pozytywne oceny, wystąpiliśmy w dniu wczorajszym w trybie dostępu do informacji publicznej z prośbą o udzielenie odpowiedzi na poruszone kwestie, m.in. o wskazanie jakie inne niezależne źródła dobrze oceniają aplikację adresową.