Od 1 marca 2019 roku w Starostwie Powiatowym w Mińsku Mazowieckim uruchomiono nowy system do prowadzenia ewidencji gruntów i budynków o nazwie e-property, opracowany przez firmę Geo-System Sp. z o.o. Tworzenie systemu trwało ponad dwa lata, ale w jego powstaniu mają udział kilkunastoletnie doświadczenia firmy dotyczące budowy systemów dla samorządów i automatyzacji procesów związanych z prowadzeniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego. System e-property jest elementem technologii GEO MAP, za pomocą której prowadzona jest powiatowa część zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Wdrożenie systemu w Mińsku Mazowieckim poprzedziła migracja bazy danych z systemu EGB2000 z zachowaniem pełnej historii wszystkich obiektów ewidencyjnych. Niezależnie od tego system może być zasilony danymi z dowolnego funkcjonującego w Polsce systemu EGiB. Istotnym jest fakt, że dla dotychczasowych użytkowników technologii GEO-MAP wdrożenie systemu e-property jest bezpłatne.
Poza standardowymi funkcjonalnościami typowymi dla systemów do prowadzenia ewidencji gruntów i budynków w e-property zaimplementowano wielu funkcji automatyzujących i upraszczających pracę z rejestrem EGiB, w szczególności ułatwiających proces wprowadzania zmian. Wprowadzono także powiązanie z Elektroniczną Księgą Wieczystą obejmujące zarówno możliwość podejrzenia treści księgi dla wskazanych obiektów, jak też mechanizmy kontrolne pozwalające na uzupełnienie numerów KW. Duży nacisk położono także na integrację z dokumentacją będąca podstawą zmian, m.in. na automatyczną obsługę zawiadomień o nadaniu numeracji adresowej, która dzięki integracji z systemami iMPA w gminach jest obsługiwana automatycznie.
Poza standardowymi funkcjonalnościami typowymi dla systemów do prowadzenia ewidencji gruntów i budynków w e-property zaimplementowano wielu funkcji automatyzujących i upraszczających pracę z rejestrem EGiB, w szczególności ułatwiających proces wprowadzania zmian. Wprowadzono także powiązanie z Elektroniczną Księgą Wieczystą obejmujące zarówno możliwość podejrzenia treści księgi dla wskazanych obiektów, jak też mechanizmy kontrolne pozwalające na uzupełnienie numerów KW. Duży nacisk położono także na integrację z dokumentacją będąca podstawą zmian, m.in. na automatyczną obsługę zawiadomień o nadaniu numeracji adresowej, która dzięki integracji z systemami iMPA w gminach jest obsługiwana automatycznie.